Rida i oppna landskap!

I gar var jag och red for forsta gangen i mitt liv med en av mina vanner Jeffery fran Gayndah. Jag kan inte fatta att jag inte gjort det tidigare, det var otroligt roligt. Kanns som om jag har hittat en ny sida hos mig, har aldrig forstatt mig pa mannsikor som kan spendera flera timmar i stallet innan men det kan jag nu. Visserligen ar jag allergisk och kan inte vara i stall. Men har i Australeien gar hastarna ute i oppna landskap sa allergin var inget problem. Vi borja med att sadla hastarna nar vi kom sedan visa han mig hur jag skulle ta mig up och och ner fran hasten. Sedan gav vi oss av pa en vandring upp for en bergstopp genom oppna landskap. Det var helt otroligt!Innan trodde jag skulle skita pa mig av radsla nar jag kom pa hasten men jag var inte ett dugg radd. Vi var ute och red i 2 timmar, jag skulle kunna varit ute i 3 timmar till men hade en tid att passa. Jag kande mig verkligen som en riktig cowboy...hehe! Forhoppningsvis hinner vi ut en gang till innan jag aker pa en heldagstur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0