Cairns

Ja ha då har vi tagit oss upp till Cairns då, varat slut mål på resan. Vi kom hit i onsdags morse efter att varit i Mission beach över natten. Mission beach va riktigt mysigt ett litet ställe med en orörd strand såg nästan ut som man kommit till en robinson ö. Vi bodde på en camping precis intill stranden. Inte helt fel det inte.
Torsdag morgon gav vi oss av till Port douglas, folk säger att vägen dit är vacker. Det var den också, ska lägga upp bilder men funkar inte för tillfället värkar som jag fått virus på mitt minneskort.
I Cairns bor vi i en omgjord lager lockal kan man säga, Valle fixa ett rum till Anna där som hon ska hyra. Så jag och joanna fick hyra in oss där med i de 3 veckor som är kvar. Vilket var väldigt bra. Vi har haft tur med boende hela resan. 
Idag fick vi även våran dyrbara van såld. Det känns lite konstigt den har varit med oss nu i nästan ett halvår. Men det kändes rätt vi sålde den till 2 amerikanska killar som verkligen ville ha den och kommer ta väl hand om den. Har ni sätt filmen Dum dummare de påminde lite om dem. De sa att deras mål med resan var att ta upp liftare...haha! Hoppas de avslutar resan levande! Men vi skicka ju trots allt med en macheta så de lär väll klara sig! Vi kunde antaglien sålt vanen för mer pengar men kändes bra att de fick den i och med att de vart överlyckliga.
Fundera på om jag ska passa på att dyka nu när jag är i Cairns!

Seee ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0