Australien!

Det ar sant som dem sager att nar man kommer till Australien vill man aldrig aka hem. Australien maste ha varldens trevligaste manniskor. Man far alltid ett leende nar man gar pa gatan och folk fragar hur man mar. Det ar valdigt sociala manniskor. Som nastan alla vet nu kommer jag att stanna aret ut har, har bokat om resan far andra gangen nu, det ar ett svart land att lamna. Men kanner det varfor ska jag aka hem nar jag trivs sa bra som jag gor.
Man ar bara ung en gang och det ar nu man ska utforska varlden om man ska gora det nagon gang. Nar Jennys kusin Sony dog for nagra veckor sedan sa inser man att man ska ta vara pa livet och sina drommar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi var glada och delade din dröm. Självklart är ungdomens tid rätt för att söka nya utmaningar. Hoppades att du kunde dela med dej av dina upptäckter som förstärkte dina drömmar. Att du vill stanna så länge som möjligt i Australien som är helt annat än här förstår vi. En sådan resa du gör ska ju ge lärdomar för livet. Vi trodde förståss att du ändå lärt dej sådan social kompetens att du sköter dina relationer här hemma på ett just sätt att du inte kommer hem som en främmande fågel. Vi här hemma har räknat oss som dina närmaste och att vi hade förtjänat mer av ditt engagemang. Allt handlar ju inte om det du har runt dej just nu utan vad du lämnade och förmodligen kan återvända tillbaka till igen.

Vi älskar dej och längtar efter dej det vet du.

Mormor o P

2009-03-21 @ 12:45:55
Postat av: Mimmi

Hej gumman! Efter att vi hade pratat med varandra häromdagen, fick jag så mkt energi, det sprudlar genom telefonen och det hörs hur lycklig du är. Saknar dig så mkt, speciellt när man hör hur bra du mår, och även om jag vill att du ska komma hem, gör du helt rätt att stanna. GLÖM INTE DET! Du är värd allt det som gör dig lycklig! Kram och puss Mimmi

2009-03-21 @ 19:39:10
Postat av: Anonym

Alla människor ska få uppleva sina drömmar,men det är tyvär inte alla som har den chansen.

Jag hoppas att du mår bra och känner att du får uppleva det du ville uppleva..

Men att vi här hemma skulle bli som bortglömda hade vi nog inte förberätt oss på.

Inte ens ett kort har du kunnat skicka.

Det är verkligen konstigt att man ska behöva förlora någon för att förstå hur mkt den personen betyder.

När jag fick höra att du och Linus brytit så kändes det som hjärtat skulle stanna på mig.

Du har varit med i familjen i så många år nu att du har blivit en familjemedlem.

Jag vill att du ska veta att vi inte är arga,utan bara väldigt besvikna.

Jag kommer sakna dig jätte mycket, och jag hoppas att den dagen du kommer hem igen fortfarande känner att det var värt att lämna Linus och oss

andra för denna resas skull.

Men bara så att du vet så har du satt en stämpel i familjen Peterssons hjärtan,och du kommer alltid vara en speciell del för oss.

Ha det bra nu och ta hand om dig.

/Kramar Camilla <3

2009-03-22 @ 17:24:43
Postat av: Moster Annica

Hej Julia, ja det stämmer att man bara är ung en gång i livet. Jag är ju för att man ska försöka uppfylla sina drömmar MEN inte på det sätt som du nu går fram. Jag ser väldigt stora likheter med din kusin Sarah som också tror att universum tillhör henne och att inget annat betyder något. Glöm inte bort att familjen och de nära som finns runt omkring dig är det som betyder mest speciellt när man har det svårt någon gång i livet då är det en styrka att ha dem där. Med det vill jag ha sagt att jag tycker du missbrukar just nu dessa människor och tar dem för givna. Sedan detta med Linus är ditt val MEN jag tycker det är fruktansvärt fegt och kallt handlat av dig. Han är heller ingen slit o släng människa. Jag säger som jag säger till Sarah: väx upp!! Ha det bra nu /Annica

2009-03-23 @ 08:40:05
Postat av: saewa

2009-03-24 @ 01:34:02
Postat av: Anonym

man kan inte leva sitt liv för att behaga alla andra så jag tycker att du ska göra precis det du mår bäst av. hoppas du har en underbar tid där o ta vara på den. pussar o kramar din omogna kusin sarah

2009-03-24 @ 01:39:16
URL: http://aakerblom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej lilla låtsasyster,

Visst är väl internet fantastiskt. Att kunna få följa din resa på nätet när du skriver vad som hänt och vad du har upplevt.

Att alla kan läsa dina inlägg och alla andras inlägg är väl också helt fantastiskt..........

Finns det någon vanlig adress till dig som jag kan skicka ett kort på Hilma till?

Att du inte kommer hem förrän i december är både synd och roligt.

Synd för att vi kommer att sakna dig en längre tid, men roligt för att vi kommer att bli ännu gladare att se dig och du kommer att vara "mätt" på resande vid det laget.

Mamma Meta sitter här bredvid och hon hälsar så mycket hon bara kan och skickar kramar till dig.

Jag ringer imorgon bitti ( min tid, nu e klockan fem på din morgon) då jag inte vill att hela världen ska höra vad jag har att säga till bara dig!

kram på dej tjejen.

Finns alltid här oavsett hur länge du kuskar runt.

Jenny

2009-04-03 @ 20:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0